Meditation og åndedræt i Havnebadet

Som vinterbadere øver vi os i at trække vejret roligt i det kolde vand. Det betyder nemlig, at vi kan blive i vandet i længere tid.

De fleste vil opleve en gispende vejrtræning, når kroppen møder vandet, men ved at kontrollere vejrtræningen vil de fleste opleve, at kroppen falder til ro igen efter ca. 20 sekunder. Det giver derfor mening for vinterbadere at tænke over og være bevidst om vejrtrækningen. 

En anden fordel ved at meditere er, at det kan afhjælpe stess, bekymringer og angst.

At være mere bevidst om sin vejrtrækning kan det være med til at modvirke kroppens reaktioner. På den måde giver du kroppen mulighed for at genoprette balancen og finde en mere ro.  


Meditationer med Marianne Teglgaard

I samarbejde med Marianne Teglgaard tilbyder vi vores medlemmer sessioner med meditation og åndedrætsøvelser.

Mariannes meditationer starter med stille og rolige åndedrætsøvelser, så du kommer ned og mærker dit åndedræt, og hvordan du trækker vejret. Du vil efterfølgende få en oplevelse af mere bevidsthed og kvalitet i dit åndedræt. Derefter bliver du guidet igennem en meditation, der åbner dine sanser, så du mærker din krop på en ny og balanceret måde.

Meditation giver fornyet energi og en masse velvære, men det er også med til at reducere stress og angst. Det giver bedre søvn, og du vil opleve mere flow i din hverdag.

Der er naturligvis plads til dyp som afslutning.

Det er gratis for klubbens medlemmer at deltage.


Kontakt os på email: info@vinterbadeklubaarhus.dk

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk